ПОЛИТИКА ЗА ПРИВАТНОСТ
ВОВЕД
Оваа политика за приватност (во понатамошниот текст: Политика) се однесува на сите корисници на МОНА платежна апликација и објаснува зошто и на кој начин се бараат и користат нивните лични податоци. Во политиката содржи информации за правата на корисникот и начин на кој корисникот може да ги оствари своите права.
За апликацијата МОНА , и за услугите кои се поврзани со неа, кои се опишани подолу прибираме, користиме и архивираме податоци од нашите корисници. Според тоа во оваа Политика за приватност може да прочиташ кои податоци ги прибираме, за која намена и на кој начин ги обработуваме.
Ние навистина се грижиме за приватноста и сигурноста на корисникот и затоа настојуваме да се осигураме дека сите лични податоци се заштитени со најмодерна сигурносна технологија.
ДЕФИНИЦИИ
Во понатамошниот текст може да ги користиме следниве зборови:
- Ти, твој, твое, тебе и слично – за да означиме дека зборуваме за тебе како корисник на апликацијата за платежни услуги МОНА и сите услуги поврзани со неа.
- Капитал Банка, Банка , ние, нас, нам, наше и слично – се однесува на нас, Капитал Банка АД Скопје, регистрирани во Трговски Регистар и регистар на други правни лица на Република Северна Македонија под единствен матичен број на субјектот (ЕМБС) 5111056 и единствен даночен број (ЕДБ) 4030996254241. Нашето седиште се наоѓа во Скопје на улица Никола Кљусев бр. 1, IBAN……, SWIFT/BIC……, интернет стрна....., инфо телефонски број......, e-mail:……
- МОНА – се однесува на апликација за платежни услуги МОНА наменета за мобилни уреди на платформа iOS и Android.
- Услуги – Се однесува на услугите за chat- сервис, платен промет, платежни картички и останати услуги достапни на МОНА, кои ние ги вршиме и спроведуваме за Тебе.
- Мобилен телефон – мобилен телефонски апарат во Твоја сопственост со инсталирана апликација МОНА
- МОНА трансакција – секое праќање и примање на парични средства преку МОНА
- Податоци за МОНА трансакции – износ на платежната трансакција, мобилен телефонски број или контакт податоци за примателот на платежната трансакција (од телефонскиот именик), број на платежна сметка или број на платежна картичка која учествува во платежната трансакција.
- Податоци за активирање на МОНА апликација – број на Твој мобилен телефон издаден од Оператор во Република Северна Македонија, Твое име и презиме и валидна e-mail адреса
- Дигитална идентификација – процес на идентификација кој се спроведува при отварање на МОНА платежна сметка и платежна картичка и воспоставување на договорен однос преку МОНА, а се состои од скенирање на документ за лична идентификација и споредба на слика од лицето со сликата од документот за идентификација со обработка на биометриски податоци врз основа на твоја доброволна согласност и верификација дека си Ти во тој момент.
- Засилена идентификација – идентификација во експозитурите на Банката или друг начин на идентификација кој е во согласност со прописите за спречување перење пари и финансирање тероризам изедначен со таква идентификација (на пример видеоелектронска идентификација).
- Биометриски податоци – се лични податоци добиени со посебна техничка обработка поврзана со физички обележја, физиолошки обелешја или обележување на однесувањето на поединците која овозможува или потврдува единствена идентификација на поединецот, како што се фотографии од лицето или дактилоскопски податоци.
Кој ја прави обработката на лични податоци?
Капитал Банка прави обработка на Твоите лични податоци. Ние како обработувачи правиме прибирање, обработка и користење на Твоите лични податоци.
За сите прашања поврзани со обработка на Твоите лични податоци може да не контактираш на е-маил: ...... , на адресата на седиштето на Банката, на телефонскиот број .......... или во експозитурите на Банката.
Нашиот вработен на фунцијата Офицер за заштите на лични податоци можеш да го контактираш со праќање на прашање на следнава е-маил адреса......... или на адресата ул. Никола Кљусев бр. 1, Скопје со назнака (за Офицерот за заштита на лични податоци).
Нас или нашиот вработен за заштина на податоци можеш да го контактираш ако имаш било какво прашање поврзано со обработка на Твоите лични податоци или ако сакаш да оствариш некоие право поврзано со заштита на Твоите лични податоци.
Кои податоци ги прибираме (бараме)?
Ние ги прибираме оние лични податоци кои нам ни се потребни со цел користење на МОНА платежната апликација и како во целост истата би можела да функционира.
Покрај податоците за активација на апликацијата МОНА (Твоето име, презиме и број на мобилен телефон), ако сакаш да иницираш или да учествуваш во платежни трансакции и услуги на МОНА, нам ни се потребни и следниве задолжителни податоци:
- За примање на парични средства (прилив): бројот на платежна сметка (BBAN, IBAN)
- За праќање на парични средства(иницирање на платежна трансакција): износ на трансакција, број на мобилен телефон или контакт податоци на примачот на прилив (од Твојот именик), потоа број на платежна сметка или податоци за картичката од која се праќаат парите
- При додавање платежна картичка во МОНА апликацијата, бројот на картичката
За отварање на платежна сметка и за слкучување на Рамковен Договор, нам ќе ни бидат потребни некои дополнителни, но задолжителни податоци: твоите податоци од документ за идентификација (лична карта или пасош), политичка изложеност, даночна резидентност, е-маил адреса, податоци за работодавецот и твојата стручна спрема и слично.
Дополнително за отварање на платежна сметка и склучување на Рамковен Договор, ако претходно не си ја поминал постапката за дигитална или засилена автентикација: слика од твоето лице и скен од твојот документ за лична идентификација како биометриски податок. Сликата од Твоето лице со твоја согласност се споредува соподатоците од Твојот документ за лична идентификација што претставува обработка на биометриски податоци. Ако не се согласиш да ни дадеш согласност за обработка на твоите биометриски податоци, нема да може да се регистрираш како корисник на апликацијата МОНА и нема да можеш да ги користиш производите и услугите кои ги нудио МОНА.
Во моментот кога се слика/снима лицето се утврдува дека се работи баш за Тебе во тој момент (тн. Liveness check).
Непослредно пред склучување на рамковен договор за издавање на платежна сметка и платежна картичка ја поминуваш и постапката за видеоелектронска идентификација врз основа на Твојата согласност а со цел да се спроведе детална анализа во согласност со Законот за спречување перење пари и финансирање на тероризам.
Во случаите ако е потребна дополнителна проверка на Твојот идентитет, ќе побараме Твоја согласност за обработка на Биометриски податоци за споредба на твоето лице со податоците од твојот документ за идентификација. Ако не сакаш да дадеш согласност, тогаш процесот за регистрација на МОНА завршува.
Дополнителни необврзувачки податоци:
- Твој аватар ( фотографија на профилот) ако додадеш во МОНА
- Локациски податоци (ако за тоа доставиш пристап во МОНА)
Замолувами да водиш сметка за тоа дека твојата е-маил адреса нам ќе ни биде потребна (како деловен податок) во следниве случаеви:
- Доставување податоци за услугите кои се користат преку МОНА
Регистрација во апликацијата и креирање на Твојот профил
Ако одлучиш да ја користиш МОНА и услугите кои се нудат преку оваа монилна апликација, нам ни се потребни твоите лични податоци и тоа број на мобилен телефонски број, име , презиме и е-маил адреса. Тоа се податоци за активирање на пристап на МОНА, како што наведовме и погоре. Овие податоци се задолжителни и неопходни за да можеш да се регистрираш и да ја користиш МОНА и се внесени во Твојот профил.
Покрај овие задолжителни податоци може да одлучиш да додадеш детали во својот профил, како своја фотографија (аватар). Сите дополнитени податоци ни ги доставуваш нам доброволно и истите можеш да ги избришеш во било кое време. Твојот профил ќе биде достапен на сите корисници на МОНА, што значи дека Твоето име и презиме и мобилен телефонски број, фотографија (ако ја додадеш во својот профил), како и други податоци ако додадеш во Твојот бпрофил ќе бидат видливи за сите други корисници на МОНА.
Е-маил адресата која ќе ја доставиш при процесот на регистѕрација ќе ја користиме исклучиво како канал на комуникација за прашања поврзани со апликацијата МОНА и услугите кои таа ги нуди.
Ако си постоечки клиент на Капитал Банка АД Скопје, те молиме да правиш разлика и за сите прашања и трансакции кои не се поврзани со МОНА да се јавиш дитектно во контакт центарот на Банката и при тоа да ги користиш контакт податоците кои си ги дал во моментот на склучување на деловен однос со Банката, а се со цел да обезбедиме поголем степен на зашѕита на Твоите податоци.
Постапката за регистрација во апликацијата е опишана во Општите Правила и услови за користење на МОНА платежната апликација.
Контакт податоци (именик од мобилен телефон)
По направена инсталациоја МОНА ќе побара дозвола за пристап кон твоите контакти од телефонскиот именик на твојот мобилен телефонски апарат, и тоа исклучиво да ти овозможи едноставно користење на апликацијата и поврзаување со пријателите преку МОНА. На пример кога сакаш да му пратиш на некого пари, не мораш да го внесуваш неговиот број на мобилен телефон, туку само го одбираш неговото име од именикот. Исто така во својот именик можеш да видидш кои од твоите контакти веќе ја користи МОНА. Подеднакво ако на апликацијата и дадеш дозвола да пристапи до твојот адресар, контакти од твојот именик кои веќе ја користат ќе можат да видат од кога ти ќе почнеш да ја користиш.
Прибираме контакт податоци и од други корисници на МОНА, што може да вклучат информации за тебе. На пример кога други корисници кои ги познаваш користат МОНА и наши услуги, може да ни дадат пристп до твојот мобилен телефонски број од именикот на нивниот телефонски уред (баш како што ти можеш да ни го дадеш нивниот број) или можат да ти пратат порака, да те додадат во групша или да те вклучат во трансакција (праќање или примање на пари) преку МОНА.
Податоци за МОНА трансакции
Податоци за платежни картички и платежни сметки како и останати податоци потребни за извршување на МОНА трансакција, односно за реализација на плаќање и поврзани услуги ги внесуваш во МОНА ако одлучиш да иницираш или да учествуваш во МОНА трансакции. Ние ги користиме тие податоци за да ги извршиме МОНА трансакциите.
Ако преку МОНА праќаш пари, побаруваш прилив, надополнуваш картичка и слично ние ги собираме податоците за тие трансакции, бидејќи тоа е наша законска обврска согласно Законот за спречување перење пари и финансирање тероризам.
Како ги користиме податоците кои ги прибираме?
Твоите податоци можеме да ги користиме за следново:
- Активирање на МОНА апликација, и обезбедување можност за користење на платежни
Услуги - Креирање на твојот профил и овозможување тој да биде видлив
- Осигурување сигрурна пријава на МОНА преку користење на сигурносна инфраструктура
- За да бидеме усогласени со правните прописи кои се на сила во Република Северна Македонија
- да ти овозможиме помош при користење
- за обработка и извршување на МОНА трансакции преку праќање, примање и надополнување на сметка преку МОНА и други плаќања
- да овозможиме платежни услуги преку апликацијата МОНА за други корисници, на пример да ти пратат прилив тебе или да се побара од тебе да пратиш пари
- да им овозможиме на другите корисници на МОНА информации за Тебе, на пример твое име и презиме, фотографија и слично
- да те контактираме преку МОНА или други канали
- да има доставиме информација на другите корисници на МОНА (од Твојот адресар), информација кога ќе почнеш да користиш МОНА
- Да ти доставиме Тебе информација за тоа кој корисник (од Твојот именик), веќе користи МОНА, или почнал да користи нпосле Тебе.
Податоци за активности и користење
Со цел да ја подобриме функционалноста на МОНА и услугите кои преку неа ти се достапни, ќе прибираме информации за начинот на користење на МОНА. Податоците кои ќе ги прибираме за таа намена не се лични податоци, туку исклучиво агрегирани и статистички податоци кои не се поврзуваат со точно одреден корисник на МОНА. Тоа вклучува временски ознаки (кога корисниците користат МОНА), податоци за уредот, оперативниот состав и апликацијата (кои уреди ги користат корисниците на МОНА, кој оперативен систем и која верзија на МОНА) податоци за користење полиња од екраните (кликање) односно начин на кој се доаѓа до некои функционалности, однесување на корисниците и трендови (број на пораки, број на трансакции, колку ќесто се користи, направени грешки при користење) и слично. Овие податоци ги користиме за потребите на корисничката поддршка , оптимизација, статистика, отстранување на потенцијални технички проблеми и слично, а се со цел подобрување на МОНА и нашите платежни услуги.
Кој освен нас има пристап до Твоите лични податоци?
Банката ќе ги достави Твоите податоци и до некои трети страни.
За да може да ги извршиме МОНА трансакциите или други платежни услуги преку МОНА, ние мораме да ги проследиме Твоите податоци до други учесници на кои им се потребни за реализација на платежни трансакции или трансакции поврзани со платежни картички односно други платежни услуги преку МОНА, како што се давателите на услуги за процесирање на трансакции со картички, комунални услуги и сл.
Твоите податоци ќе мораме да ги доставиме и до судски или државни органи врз основа на нивно службено барање или заради исполнување на обврски кон одредени прописи – на пример за известување на Народна Банка на Република Северна Македонија и други државни и надзорни тела.
Некои делови од процесот на обработка на податоците, Банката го прави со користење услуги од надворешни лица, т.н. даватели на услуги. На пример тоа може да биде давател на IT услуги, услуга за архивирање, праќање на дописи, услуги поврзани со процесирање на трансакции со платежни картички, информациски посредник и сл. Во овие случаи се применуваат технички и организациски мерки на заштита кои одговараат, а Банката и понатака е обработувач, а давателите на услуги имаат улуга на извршител на обработка на лични податоци.
Каде ќе се обработуваат Твоите податоци?
Твоите лични податоци ќе бидат обработувани на територија на Република Северна Македонија и во рамките на Европска Унија.
Колкав временски период ги чуваме (складираме) Твоите лични податоци?
Твоите податоци мораме да ги чуваме на одредено време. Точниот период на чување на Твоите податоци е одредено со прописите кои го регулираат поединечниот деловен однос кој го имаш склучено со Нас.
Податоците кои се потребни за активирање на апликацијата ги чуваме целиот временски период додека апликацијата е активна. Тие податоци можеш да ги избришеш ако одлучиш дека повеќе не сакаш да ја користиш апликацијата.
Податоците поврзани со трансакциите направени преку МОНА, кои ги вклучуваат и податоците за активација на МОНА апликацијата, должни сме да ги складираме и чуваме согласно законските рокови за чување пропишани со законски одредби во областа на сметководствената евиденција. Согласно наведеното води грижа дека правото на нивно бришење е законски ограничено.
Податоците кои си ги внел во апликацијата како дополнителни, незадолжителни податоци се наоѓаат внатре во апликацијата, додека апликацијата е активна или се додека не ги избришеш тие податоци, а бришење може да направиш кога ќе посакаш.
Одобрување за персонализиран маркетинг за МОНА
Ако нам ни дадеш одобрување ние можеме да ги обработуваме податоците кои се содржани во МОНА, но исклучиво за целта за која си ни дал/дала дозвола. Одобрувањето/изјавата ни ја даваш целосно доброволно. Давање и повлекување на низјавата нема влијае на користењето на МОНА поврзано со договарање и користење на нашите производи и платежни услуги.
На темел на твојата дадена изјава, ние ќе ги обработуваме Твоите податоци што ќе ни допринесе за континуирано унапредување на квалитетот на производите и услугите на Банката како и на квалитетот на управување со Твоите финансиски потреби.
Изјавата може да ја дадеш за да може Банката да те информира за производите, услугите, поволности, наградни игри, акции и други новитети кои можеш да ги реализираш/договориш преку МОНА и на тој начин би ти понудиле она за што сметаме дека одговара на Твоите потреби. За наведената цел Банката ги обработува податоците врз основа на Твоето користење на МОНА услугите и функционалностите достапни преку МОНА. Според тоа наведената обработка на податоците може да вклучи изработка на Твојот профил кое се темели на анализа на Твоите лични интереси, однесување и локација.
Изјавата може да ја повлечеш на ист начин на кој е дадена преку МОНА. Ако одлучиш во некој момент да ја повлечеш изјавата, тоа е целосно во ред. Ние тогаш ќе престанеме да ги обработуваме податоците кои нам си ни ги дал/дала на основа на таа изјава. Обработката која сме можеле да ја направиме пред тоа (додека сме ја имале Твојата изјава) е законска.
Кои се твоите права поврзани со личните податоци?
Имаш право на пристап на своите лични податоци. Исто така имаш право да ги исправиш твоите лични податоци ако не се точни со цел да се осигураме дека тие се секогаш точни, како и право на ограничена обработка и право на преносливост на личните податоци. Имаш право и на бришење на податоци ако тие повеќе не се потребни за реализација на правата и обврските од деловниот однос или за исполнување на Нашите обврски кон одредени прописи или заради остварување или обработка на прави барања.
Имаш право да ја повлечеш изјавата за обработка на личните податоци која претходно си ја дал за обработка на податоците, што се однесува на дополнителни необврзувачки податоци.
Имаш право и да поднесеш приговор кај Нас или кај надлежното државно тело – Агенција за заштита на лични податоци на република Северна Македонија.
Контакт преку кој можеш да ги оствариш своите права во согласност со Општите одредби за заштита на податоците се емаил................ или...................., адресата на седиштето на Капитал Банка АД Скопје, или на телефонскиот број......, во експозитурите на Банката или на контакт вработено лице Офицер за заштита на личните податоци........ е-маил, или адреса.
Измена и дополнување
Ние постојано работиме на подобрување на МОНА и воведување на нови платежни услуги и функционалности кои ти се достапни. Тоа може да доведе до промена на нашинот на прибирање, чување и обработка на личните бподатоци. Кога ќе настане промена, ние во склад со тоа ќе ја прилагодиме и нашата Политика за приватност (овој документ) и за тоа ќе Те известиме. Последната верзија на Политиката за приватност ќе ти биде достапна во самата апликација МОНА и на нашата веб страна..............
Пристапување, преглед, промена и бришење на лични податоци
Како корисник на МОНА можеш да имаш увид и да ги менуваш своите лични податоци, во било кој момент, така што ќе пристапиш на апликацијата. Секако ажурирај ги своите лични податоци веднаш ако некои од нив се променат или станат неточни.
Ако побараш да се избришат твоите податоци кои се задолжителни за користење на МОНА , за жал повеќе нема да можеш да ја користиш МОНА.
Сите трансакции кои се активни во тој момент ќе се извршат како се уште да користиош МОНА, и нив е невозможно да ги избришеш. Исто така таа твоја одлука нема да влијае на информациите кои другите корисници на МОНА може да ги имаат, а се однесуваат на Тебе (пораки кои сте ги размениле, реализирани плаќања и слично).
Бришење на Твоите лични податоци може да побараш на следниве начини:
- Во МОНА апликацијата избери “Помош” и преку него прати прашање
- Во формата која ќе се отвори прво внеси ја твојата е-маил адреса
- Во профилот избери бришење на МОНА профилот
- Во празниот простор кој ќе се отвори напиши барање “ Ве молам избришете го мојот МОНА профил”
- Прати барање со кликање на долниот дел од екранот
Твојата е-маил адреса која е наведена во првиот чекор од процесот на праќање барање за бришење, Нам е неопходен за да можеме писмено да Ти одговориме односно да Ти потврдиме дека сме ги избришале Твоите податоци. Откако ќе ти испратиме потврда дека твоето барање е реализирано, Твојата е-маил адреса исто така ќе биде избришана.
Сигурност
Сигурноста на твоите податоци за Нас е многу важна. Одржуваме технички и организациски мерки на заштита за да ги заштитиме Твоите лични податоци од губење, злоупотреба, неовлатен пристап, откривање или измена и сл. Некои од заштитните мерки кои ги користиме вклучуваат firewall (огнен ѕид), шифрирање на податоци, контрола на физички пристап на Нашиот центар на податоци и контрола на авторизирани пристапи на информации.
За да ја зголемиме сигурноста потребна ни е Твоја помош. Твоја е одговорноста да се осигураш дека Твоите лични податоци се точни и дека твоите лозинки и податоци за регистрација се сигурни и да не ги споделуваш со трети страни. Повеќе детали за сигурноста може да прочиташ во Општите правила и услови за користење на МОНА апликацијата.
Ако твојот мобилен телефон поддржува опција за пријава со некое биометриско средство ( скенирање на отисок од прст, скенирање на лице, скенирање на око и слично) и ако таа услуга е активна, Твоите биометриски податоци се складирани во твојот мобилен телефонски уред. Ти можеш да одбереш пријава на МОНА, со тоа биометриско средство. Ако ја одбереш и активираш оваа опција, Твоите биометриски податоци (кои веќе се складирани во твојот мобилен телефон), ќе бидат користени за пријава на МОНА. Ние немаме пристап на тие податоци, не ги чуваме и не одговараме за нивна евентуална злоупотреба. Повеќе околу регистрација и најава со користење на биометриски средства можеш да прочиташ во Општите правила и услови за користење на апликацијата за платежни услуги МОНА.